همزمان با اربعین و اجتماع بزرگ پیاده روی خانوادگی : مصلی بقیه اله الاعظم کاشان میعادگاه جاماندگان قافله اربعین می شود

جاماندگان قافله اربعین در قالب اجتماع بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور هیئت های عزاداری، اقشار مختلف مردم، نهادهای فرهنگی، ورزشکاران، دانش آموزان و مسئولین شهری روز شنبه 27 مهر ماه در کاشان برگزار می شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مدیر عامل سازمان با اعلام این خبر گفت: جاماندگان قافله اربعین‌حسینی فرصت دارند تا با حضور در پنجمین اجتماع‌ بزرگ ‌‌پیاده‌ روی‌‌ خانوادگی همزمان با اربعین حسینی، ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز کنند.

مرتضی والی زاده تصریح کرد: امسال نیز شهروندان کاشانی که به هر دلیلی توفیق حضور در مراسم معنوی پیاده روی کربلا را نداشته اند، صبح روز شنبه 27 مهر ماه مسیر3 کیلومتری از فروشگاه گل یاس در بلوار امام رضا(ع) را با پای پیاده طی و در مصلی بقیه اله الاعظم اجتماع کرده و آیین عزاداری سالار شهیدان را برگزار می کنند.

وی هدف از حرکت جاماندگان قافله اربعین و برگزاری این اجتماع بزرگ پیاده روی خانوادگی را لبیک به ندای امام حسین(ع) و هم نوایی با زائران پیاده حرم آن حضرت برشمرد.

مدیر عامل سازمان یادآور شد: در طول مسیر پیاده روی اقدامات فرهنگی و ورزشی متناسب با ایام اربعین از قبیل تهیه و چاپ بنر پیام های فرهنگی، آذین بندی، اجرای سرود های دانش آموزی، پرواز پاراموتور همراه با اهتزاز پرچم عزاداری، برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب، توزیع برگه های تعرفه قرعه کشی با اختصاص کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد پیش بینی شده است.

  والی زاده افزود : با هماهنگی سازمان مدیریت حمل و نقل بار‌ و مسافر شهرداری ، اتوبوس هایی برای رفت و برگشت همشهریان از ساعت 9 صبح روز شنبه در میادین کمال الملک، پانزده خرداد، ولی‌عصر، شهید اردهال(عامریه)، شهرک خاتم‌الانبیاء(مسکن مهر)، فاز یک و دو ناجی‌آباد، لتحر و شهرک ۲۲ بهمن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسیر پیاده روی در روز شنبه از ساعت 9 تا 11 صبح مسدود خواهد بود، تصریح کرد: نیروهای امدادی اورژانس با تجهیزات آمبولانس، تیم های امدادی جمعیت هلال احمر و نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز در طول مسیر برای خدمات رسانی بهینه حضور خواهند داشت.   

شایان ذکر است، پنجمین اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حسینی طبق سال های گذشته برگزار و عزاداران با بهره گیری از حضور مداحان اهل بیت(ع) و مرثیه سرایی و سینه زنی به عزاداری می پردازند.

گفتنی است اجتماع پیاده روی خانوادگی جاماندگان قافله اربعین  در 4 سال گذشته از طرف ستاد مشترک، متشکل ازستاد برگزاری نماز جمعه، فرمانداری ویژه، فرماندهی نیروی انتظامی، مدیریت راهنمایی و رانندگی، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ، شهرداری منطقه 4، سازمان زیبا سازی شهرداری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، اداره ورزش و جوانان، سازمان اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس 115، سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت آموزش و پرورش، شورای هیئات مذهبی،ناحیه مقاومت بسیج، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و با شرکت هیئات مذهبی در کاشان برگزار می شود.

دیدگاه ها

دیدگاه شما :

کد امنیتی

عضویت در خبرنامه ایمیلی

از جدیدترین مراسم های شهر باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه پیامکی