قدم به قدم تا تکمیل خانه تکانی

قدم به قدم تا تکمیل خانه تکانی

 خانه تکانی و باز هم نگرانی شما خانمهای خانه دار. ایده های این بخش شما را از سردرگمی نجات می دهد.خانه تکانی

 

به سال نو که نزدیک می شویم خانم های خانه دارد برای استقبال از نوروز و سال جدید شروع به خانه تکانی می کنند. در بین خانم ها برخی در خانه تکانی بسیار حساس عمل می کنند و به قول معروف وسواسی هستند و دسته ای دیگر یک خانه تکانی معمولی و نرمال را ترجیح می دهند. بگذریم و به اصل قضیه برسیم که نکات خانه تکانی و راز و رمز تمیز شدن بهتر خانه با سختی کمتر است.

 

 خانه تکانی قدم به قدم

تمیز کردن کلی خانه اول از همه بایستی با نظم انجام شود یعنی هر روز بخشی از خانه را انتخاب کرده و تمیز کنید که ما در بخش اول خانه تکانی اتاق خواب را برایتان خواهیم گفت.

 

خانه تکانی اتاق خواب

به اتاق که می روید با کلی لباس و لوازم ریز و درشت موجه می شوید که نیاز به مرتب کردن دارند اما قبل از آنکه شروع به ترتیب آنها کنید بهتر است درب کمد ها را ببندید و با یک طی تمیز با سری نرم سقف و دیوارها را از گردوخاک تمیز کنید و بعد از اینکه گرد و خاک محیط فرونشست به سراغ تمیز کردن بخش های دیگر بروید.

 

تمیزکردن سقف خانه

 حالا نوبت تمیز کردن کمد لباس شماست. لباس هایی را که کهنه و یا از مد روز فاصله گرفته اند را از کمدتان خارج کنید. شما می توانید این لباس ها را در صورت نو بودن به موسسه ی خیریه بدهید و اگر کهنه هستند پنبه ای ها و نخی ها را به عنوان دستمال استفاده کنید.

 

مرتب کردن کمدها و لباس ها 

کمد لباس کودکتان هم همینطور. لباس هایی که برای کودکتان کوچک شده اند اگر کهنه هستند بی معطلی دور بریزید و اگر قابل استفاده هستند به کسی که می تواند برای کودکش استفاده کند بدهید.

البته لباس های کهنه ی کودکان دستمال های فوق العاده برای پاک کردن شیشه ها هستند.

 

تمیز کردن شیشه ها

شیشه و پرده اتاق خواب را چگونه تمیز کنیم؟

قبل از اینکه شروع به گرد گیری سقف و دیوارها کنید پرده ی اتاق خواب را برای شستن جدا کنید. اگر پرده ی شما حریر رنگ روشن است بهترین روش شستن آن به این صورت است که مقداری از صابون رختشویی را با  رنده ای ریز کنید و داخل یک وان پر از آب ولرم حل کنید به طوری که تکه های صابون در ان باقی نمانند و بعد با توجه به میزان کثیفی پرده آن را در محلول بخیسانید و بعد از گذشت مدتی به راحتی آن را بشویید و از نتیجه لذت ببرید. اما اگر پرده ی شما به راحتی قابل شستشو در ماشین لباسشویی است کارتان راحت تر است.

 

تمیزکردن شیشه و پنجره

برای تمیز کردن پنجره ابتدا با یک دستمال خیس اطراف شیشه ها را خوب تمیز کنید و بعد به سراغ تمیز کردن شیشه ها بروید.

برای تمیز کردن شیشه ها بهترین دستمال همان لباس های کهنه و نخی کوکانتان است.

 

میز توالت پر از دور ریختنی است به دادش برسید!

لوازم آرایشتان را سرو سامان بدهید. تاریخ گذشته ها و حتی خارج از مد ها دیگر به درد نمی خورند . ریمل باید هر 3 ماه یک بار عوض شود. کرم پودر تا یکسال قابل استفاده است، درحالیکه رژ لب، سایه چشم و رژ گونه تا دو سال تاریخ مصرف دارد. بهتر است از مواد آرایشی کهنه دل بکنید و بهترش را بخرید.

 

مرتب کردن میز آرایش

کمد وسایل بچه ها را سبک کنید. در بین وسایل و اسباب بازی های بچه ها کلی دور ریختنی وجود دارد که با کمک خودشان آنها را از بین اسباب بازی ها جدا کرده و دور بریزید.

 

کمدها را تا حد ممکن خلوت کنید

میزتحریرو کمد کتاب های کودکتان را از شر کاغذهای بی مصرف و یا برگه های نقاشی شده ی بی هدف خلاص کنید. مداد و پاک کن های و لوازم اضافه را از جلوی دست بردارید تا در زمان مورد نیاز از آنها استفاده شود.

میز کار خودتان و یا همسرتان هم همینطور. شما بایستی با یک سطل زباله ی کوچک به سراغ ان رفته و خرت و پرت ها و برگه های ریز و درشت اضافه را در ان بریزید.

 

تمیز کردن تخت خواب:

اگر روتختی و روبالشتی هایتان نیاز به شستشو دارند روز قبل از آغاز خانه تکانی اتاق آنها را بشویید تا اینکه بعد از اتمام تمیز کردن اتاق دیگر منتظر خشک شدن آنها نمانید و اتاق را تمام و کمال مرتب کنید.

تشک تخت را بلند کنید و زیرش را با جارو برقی تمیز کنید. برای تخت های چوبی دستمال نرم و نخی نمدار را به عنوان تمیز کننده انتخاب کنید. اما برای تخت های فلزی دستمال خیس بهتر است.

.حالا که تا حدودی ازتمیز کردن جزئیات رد شدید با کلیات می رسیم. نوبت به گرد گیری و جارو زدن است. برای گرد گیری از دسته های گردگیر و یا دستمال های نم دار نخی استفاده کنید.

کف اتاق را جارو و یا طی بزنید و بعد از اتمام این کار به سراغ نصب پرده ی شسته شده و روبالشتی ها و روتختی تمیزتان بروید تا با  بازگرداندن آنها به جای خودشان یک خانه تکانی تمام و کمال انجام داده باشید.

دیدگاه ها

دیدگاه شما :

کد امنیتی

عضویت در خبرنامه ایمیلی

از جدیدترین مراسم های شهر باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه پیامکی