مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان: در صورت عدم نظارت و واکنش به موقع، نیمی از فضای سبز شهری از دست رفته بود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان:
در صورت عدم نظارت و واکنش به موقع، نیمی از فضای سبز شهری از دست رفته بود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: اگر نظارت نیروهای متخصص سازمان و اقدام به موقع نبود،تا کنون نیمی از فضای سبز شهری خود را از دست داده بودیم.

حمیدرضا ممیز در نشست رسمی شورای اسلامی شهر، با تأکید بر اینکه نگه‎داشت فضای سبز بسته به شرایط اقلیمی شهر کاشان بسیار سخت است بیان کرد: کاهش نزولات جوی از جمله بحران‌های ماست، بارندگی در این دوره سالی خوب بوده اما به علت بارش سریع متاسفانه تأثیری بر آبخوان‌ها نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اُفت شدید آب سفره‌های زیرزمینی و پایین آمدن کیفیت آب هم از جمله بحران های پیش روست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان با بیان اینکه اشعه‌های خورشیدی نیز تاثیرات زیادی روی کیفیت فضای سبز شهری دارد، عنوان کرد: نوسانات شدید دمایی اجازه استفاده از تنوع گیاهی را به ما نمی‌دهد اما با این حال، بهترین پوشش فضای سبزی را در شهر کاشان شاهد هستیم.

ممیز تأکید کرد: برای نخستین بار در کاشان با واکنش به موقع در زمینه سم‌پاشی و مراقبت از درختان نارون،این پوشش دچار آسیبی نشد.
وی در ادامه بیان کرد: برای نخستین بار، به مساحت حدود 236 هزار متر مربع شخم‌زنی در سطح فضای سبز شهری کاشان انجام شده است.
ممیز افزود: شست‌وشوی 8 هزار اصله درخت برای نگه‌داشت و رفع آفت و واکاوی و کاشتن 5 هزار و 200 اصله درخت از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه فضای سبز بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان با بیان اینکه در سال گذشته حمله هشت نوع آفت به فضای سبز کاشان صورت پذیرفت عنوان کرد: برای مقابله با این هجوم، سم‌پاشی 27 هزار و 696 اصله درخت انجام گرفت.

ممیز با بیان اینکه در سازمان فضای سبز بیش از 164 هزار متر مربع طراحی فضای سبز صورت گرفته  گفت:۷۵ هزار متربع توسعه فضای سبز شهری انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: احداث مجموعه تولید و تکثیر و پژوهش های گیاهی با مساحت ۲۵ هکتار، ۳ هزار متر مربع گل خانه و ۱۵۰۰ مترمربع شاسی سرد با اعتبار ۱۵۰ ملیون تومان در حال تکمیل است.

به گفته وی، مهم ترین قسمت این مجموعه آزمایشگاه کشت و بافت است که پیشرفته ترین روش تکثیر در دنیا را داراست.

دیدگاه ها

دیدگاه شما :

کد امنیتی

عضویت در خبرنامه ایمیلی

از جدیدترین مراسم های شهر باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه پیامکی