آیین اختتامیه جشنواره پیوند یاس و احساس در خانه تاریخی طباطبایی کاشان برگزار شد

به همت فرهنگ سرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مراسم پایانی جشنواره"پیوند یاس و احساس"بعد از 4 شب فعالیت به همراه عقد زوج جوان در خانه تاریخی طباطبایی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، آیین اختتامیه جشنواره"پیوند یاس و احساس" ، با حضور جمعی از مسئولین، با سخنرانی مرتضی والی زاده مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان انجام شد.

در آغاز مراسم اختتامیه جشنواره"پیوند یاس و احساس"،مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در سخنانی کوتاه از ازدواج به عنوان یک قرارداد و تفاهم نامه که با تفاهم نامه های دیگر تفاوت دارد و ماندگارترین خاطرات را در زندگی هر فرد رقم می زند، یاد کرد .

مرتضی والی زاده، ازدواج را زیباترین، طولانی ترین و پرشاهدترین توافق و قرارداددرزندگی هر فردی دانست که موجب تکامل هر فردی در ابعاد مختلف زندگی می شود.

همایش اصول روابط زناشویی به تفکیک بانوان و آقایان، اجرای هم خوانی گروه نور الزهرا،  موسیقی توسط حامد محضرنیا، تقلید صدا توسط آرمین سپهری، مسابقه های شاد بین زوجین و خانواده ها و عقد زوج جوان از جمله سایر برنامه هایی بود که در آیین پایانی جشنواره"پیوند یاس و احساس" انجام شد.

بر اساس این گزارش، افتتاح این جشنواره با برگزاری همایش های آموزشی پیرامون نکات پیش از ازدواج و راهکارهای انتخاب صحیح در ازدواج، عشق و صمیمیت بین زوجین، نقش و تفاوت های بین همسران، مهارت های زندگی عاشقانه و پایدار همراه بود و زوج های جوان، خانواده ها و افراد مجرد به صورت گروهی و تفکیک شده درکارگاه ها و همایش های آموزشی این جشنواره که با حضور اساتیدی از اصفهان و کاشان برگزار شد، شرکت کردند.

لازم به ذکر است فرهنگ سرای بانو با همکاری اداره بهزیستی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از سازمان های مردم نهاد(سمن ها) با برنامه های شاد و متنوع شامل نمایش ، موسیقی، برگزاری مسابقه و قرعه کشی در هر شب جشنواره"پیوند یاس و احساس" با هدف تزریق روحیه نشاد در جامعه، ترویج سنت ازدواج آسان، بازخوانی و ترویج آیین‌های سنتی ازدواج، ایام شاد و مفرح برای گذراندن اوقات فراغت زوجین و خانواده هامهیا کردند.

برپایی نمایشگاه"زندگی در گذر زمان" نیز با رویکرد خانواده و تغییرات زندگی خانوادگی در سه دهه تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی به منظور بررسی تاثیر و نقش فضای مجازی در سبک زندگی و همچنین نمایشگاه کتاب و عکس مرتبط با موضوع برنامه در حاشیه این جشنواره در خدمت مخاطبان بود .

دیدگاه ها

دیدگاه شما :

کد امنیتی

عضویت در خبرنامه ایمیلی

از جدیدترین مراسم های شهر باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه پیامکی